Customerservice

Klanttevredenheid

Klanten beoordelen Utility-provider.nl gemiddeld met een 8,6. In 2015 was 87 % van de klanten tevreden of zeer tevreden over onze dienstverlening. Uiteraard gaat er wel eens wat mis, maar het meest belangrijke is hoe het opgelost wordt. Iedereen die een vraag/klacht of probleem heeft wordt bij ons geregisteerd en krijgt van ons een persoonlijk casenummer. Wij streven er naar om u case binnen 48 uur op te lossen.

U kunt ons ook beoordelen

Meest gestelde vragen

Welke contractduur kan ik het beste kiezen voor energie ?

Uiteraard hangt af van u eigen voorkeur en de ontwikkeling van energieprijzen spelen hier een rol. Het voordeel van een kortlopend contract is dat u na afloop van het contract kunt profiteren van eventuele prijsverlagingen. Het voordeel van een langere contractduur is dat u voor langere tijd geen omkijken meer heeft naar uw energiecontract.

Is jullie service kosteloos ?

U als klant betaald ons niet voor de dienstverlening. Utility Provider ontvangt een vergoeding van de energiemaatschappijen, internetleveranciers. Wij ontvangen geen vergoeding van de waterleveranciers.

Ik heb een brief ontvangen van de netwerkleverancier met kans op afsluiting ?

Als u een nieuwe woning betrekt dient u binnen 1 week een nieuw energiecontract te regelen op u naam. Mocht u dit al gedaan hebben en de 14 dagen bedenktijd zijn verstreken laat het ons meteen weten. De energiemaatschappij geeft pas een seintje aan de netwerkleverancier na verstrijken 14 dagen bedenktijd.

Wat voor soort internet moet ik kiezen ADSL/Kabel/Glasvezel ?

Het soort internet hangt af van uw persoonlijk gebruik, uw wensen, gezinssituatie en natuurlijk uw budget. In een klein huishouden waarin alleen af en toe de e-mail wordt gelezen of gebrowsed wordt op internet , is een instapabonnement van 8 Mb ADSL internet voldoende. Wilt u echter met 3 gezinsleden gelijktijdig ongestoord FaceTime , downloaden en online gamen? Dan is een VDSL, kabel of glasvezel abonnement vanaf minimaal 20 Mb beter geschikt. Verdere bijzonderheden van de verschillende internetverbindingen zijn verder

Bij het kiezen tussen de 3 mogelijkheden kun je de volgende afwegingen maken:

Internet via telefoonlijn (ADSL) Internet via de kabel Internet via glasvezel
Voordelen

  • Keuzevrijheid van aanbieder.
  • Bijna overal beschikbaar.
  • Goedkope abonnementen mogelijk.
  • Snelheden tot 80 Mb (VDSL).
Voordelen

  • Afstand wijkcentrale niet van invloed op snelheid.
  • Telefonie, tv en internet zijn gescheiden, geen snelheidsverlies door bijvoorbeeld tv-kijken.
  • Snelheid tot 200 Mb.
Voordelen

  • Keuzevrijheid van aanbieder
  • Snelheid tot 500 Mb.
  • Download- en uploadsnelheid even hoog.
Nadelen

  • Signaal wordt zwakker als je meer dan 2 kilometer van de wijkcentrale woont.
  • Interactieve tv kijken gaat van downloadsnelheid af
    (minimaal 20 Mb internet is daarom raadzaam).
  • De maximumsnelheid tot 50 Mb (VDSL) is niet overal beschikbaar.
Nadelen

  • Geen keuzevrijheid omdat in elk gebied maar 1 kabelaanbieder zit.
  • Tv-abonnement altijd verplicht.
Nadelen

  • Glasvezel is niet overal beschikbaar, uitrol is 30%.
  • Vaak geen overstapservice mogelijk bij van en/of naar glasvezel overstappen.

 

Wat is de levertijd van internet ?

De volgende levertijden kunt u aan houden :

 

ADSL circa 18 dagen

Kabel circa 7 dagen

Glasvezel circa 20 dagen

Klachten formulier

Wij vinden het erg vervelend dat je een klacht hebt over jouw product of dienst. Wij nemen de klacht zorgvuldig in behandeling,

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Telefoonnummer

Onderwerp

Bericht